Nemrég a hatterinfo.hu szerkesztősége egy parázs vitának volt tanúja a neten. Pontosabban a közel 32 ezer tagot számláló X.ker. Kőbánya privát csoportban történt az „eszmecsere”.

Mivel szerkesztőségünknek is van egy kis érintettsége az ügyben, némileg körüljártuk a dolgokat…

Először is elgondolkodtunk azon, hogy a kerület lakosságának közel felét magába foglaló csoportot lehet-e egyáltalán „privát”-nak nevezni, de igazából nem ez a lényeg.

A fő ütközéspontok az etnikumok kérdésköre körül csoportosultak.

A történet úgy kezdődött, hogy egy tag a kommentjében szükségesnek tartotta kihangsúlyozni, hogy az a szerencsétlen autós baleset során amit ismerőse látott, 3 etnikumú fiatalember mászott ki a kocsiból. (Ami egyébként előtte jaguárként szökkent párat, majd „porse” lett belőle…)

Sajnos a kommentekből nem derült ki hogy milyen etnikumú fiatalemberek voltak, (mire szerkesztőségünk feltette volna az erre vonatkozó kérdéseit, a kommenteket egy adminisztrátor letiltotta), így hát e olvasóink számára lényeges kérdésre a választ saját kútfőből próbáltuk kikövetkeztetni:

A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 1. számú melléklete alapján kis hazánkban a magyar őslakosokon kívűl történelmileg 13 etnikum is kialakult. Vannak bolgárok, görögök, horvátok, lengyelek, németek, örmények, romák, románok, ruszinok, szerbek, szlovákok, szlovénok vagy ukránok. És ezek csak az elismertek. A többi elismerése, hiába voltak itt 400 vagy akár csak 40 éven át, hiába élnek itt több ezren nemzedékeken át, nem tervezett.

Az elismert etnikumok közül Kőbányán a kőbányai önkormányzat honlapján található információk alapján ( https://www.kobanya.hu/?module=news&fname=int-kisebbseg#mid ) csak 11 etnikum található, a szlovénok és a szlovákok tehát kiestek.

Annak az esélye, hogy a megmaradt 11 etnikum közül egy autóba egyszerre két vagy három különböző etnikumú fiatalember üljön be, matematikailag elenyészó, (baráti társaság, haveri kör, családi kapcsolatok, rokonság, közös szocializáció, stb…) így maradt 11 lehetőségünk.

Vajon kikre gondolt a kedves kommentelő?

A németeknek ott van az Audi, a BMW, a Daimler, az Opel, a Porsche és a Volkswagen, csak nem ülnek be egy jaguárba… Maradt 10.

A románoknak van a még mindig olcsó és megbízható Dacia… Maradt 9.

A ruszinokhoz, örményekhez és az ukránokhoz területileg is közelebb állnak a keleti autók… Maradt tehát 6.

A bolgárok és a horvátok egyaránt az elektromos autók fejlesztésébe vetették bele magukat ( https://www.autoszektor.hu/hu/content/ime-bolgarok-elektromos-sportautoja és https://www.vezess.hu/vezetunk/2021/04/27/mindennel-brutalisabb-lesz-a-horvat-elektromos-hiperauto/ ) és mivel a szerbek is simán beszélik e két nyelvet… Maradt 3.

A görögök szerint van jobb, mint a Jaguár ( https://www.origo.hu/auto/20211109-sp-automotive-chaos-bemutato.html )… Maradt 2.

És bár a lengyel autógyártás az általános chiphiány miatt épp nehézségekkel kűzd ( https://www.napi.hu/nemzetkozi-gazdasag/autogyar-lengyel-piac-chip.723976.html ), hazafias barátaink azért nem ülnek át rögtön egy jaguárba… Maradtak tehát a romák!

Egyszóval, a kedves kommentelő szerint 3 roma fiatalember szállt ki abból a 11 éves, rommá tört 4999 köbcenti hengerűrtartalmú, 283 kW teljesítményű hatsebességes automata váltós, 1845 kg saját tömegű, benzines, fekete Jaguár XF CC9 limuzin típusú autóból.

Kedves kommentelő!

A 21. században, kultúremberként, e szép kis, nemzetiségekkel teli hazánkban nyíltan cigányozni bizony nem szép dolog!

Mint minden kedves olvasónknak, így önnek is ajánljuk figyelmébe a nemzetiségek jogairól szóló, és fentebb is említett 2011. évi CLXXIX. törvényt tanulmányozásra, valamint – ismételve önmagunkat – a MyHeritage DNS-csomagját, hogy tisztában legyen legalább a saját etnikai identitásával…